Powered by Jasper Roberts - Blog

Pisau diacu ke perut.

on Saturday, July 21, 2012

Pisau diacu ke perut
Pisau diacu ke perut.


KARAK - Seorang pembantu kedai runcit di Taman Sentosa, dekat sini, tidak menyangka dua lelaki yang masuk ke kedainya kira-kira jam 9 malam kelmarin rupanya penyamun.

Supriyanni, 30, berkata, ketika kejadian dia sedang duduk di kaunter sebelum menyedari terdapat dua lelaki masuk ke kedai, namun tidak mengesyaki apa-apa kerana menyangka mereka adalah pelanggan.

Menurutnya, ketika itu terdapat seorang lagi pelanggan yang sedang membeli barangan, namun berlalu pergi selepas membuat bayaran. “Secara tiba-tiba, seorang daripada dua lelaki tadi menerpa ke arah saya yang berada di kaunter bayaran sambil mengacukan pisau ke bahagian perut.

“Lelaki itu minta saya diam dan ke tepi. Selepas itu dia bertindak menggeledah bahagian kaunter terutama tempat simpanan wang,” kepada Sinar Harian.

Supriyanni berkata, seorang lagi lelaki yang ketika itu memakai cermin mata hitam pula berkawal di depan kedai dan bertindak menghalang beberapa pelanggan masuk ke kedai.

Katanya, dalam keadaan cemas itu dia sempat melarikan diri ke bilik belakang kedai bagi memaklumkan majikannya berhubung kejadian yang berlaku.

“Selepas beritahu majikan, kami keluar dari bilik dan melihat kedua-dua lelaki tadi sudah melarikan diri di percayai menaiki sebuah kereta yang
berada di luar kedai. “Selepas diperiksa, mereka dipercayai mengambil wang tunai anggaran RM700 termasuk duit syiling,” katanya.

Sempat simpan duit

SEMENTARA itu, majikan Supriyanni, Ariana Zambri, 34, berkata, sebelum kejadian berlaku, dia sempat menyimpan sebahagian daripada hasil jualan menyebabkan tidak banyak wang yang ditinggalkan di kaunter.

Menurutnya, kejadian itu sememangnya tidak disangka, namun bersyukur kerana pekerjanya tidak Supriyanni menunjukkan mesin wang yang digeledah penyamun. diapa-apakan.

“Ini kali pertama kejadian samun melibatkan senjata berlaku di kedai saya, memandangkan sebelum ini ada kes curi biasa tetapi tidak melibatkan penggunaan senjata.

“Saya tidak sangka kedua lelaki itu bertindak begitu berani sedangkan pada waktu kejadian, masih ramai orang berada di sekitar kawasan kedai,” katanya kepada Sinar Harian.
 
Ariana berkata, kejadian itu tidak mematahkan semangatnya kerana kedai tetap dibuka seperti biasa pagi semalam.

Siasatan lanjut dijalankan

SEMENTARA itu Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.

Menurutnya, berdasarkan maklumat diterima terdapat dua lelaki terlibat dalam kejadian itu dan mereka menggunakan pisau untuk menakutkan mangsa.

“Siasatan lanjut sedang dijalankan dan kerjasama orang awam sangat diharapkan untuk menyalurkan maklumat,” katanya
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Laman Semasa All Rights Reserved