Powered by Jasper Roberts - Blog

Azam Wenger untuk Menang.

on Monday, July 23, 2012

arsenal 2012
Azam Wenger untuk Menang.
PENGURUS Arsenal FC, Arsene Wenger berazam mahu mengulangi kemenangan ke atas pasukan negara pada perlawanan persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Selasa ini.
Pasukan Liga Perdana Inggeris (EPL) itu berjaya mengatasi skuad kebangsaan, Harimau Malaya, 4-0 pada pertemuan di stadium sama ketika dalam siri Jelajah Asia mereka tahun lepas.
"Sudah pasti kami datang ke sini untuk menang kerana ia adalah sebahagian daripada persiapan menjelang musim baru EPL bulan depan namun saya lihat akan menerima saingan sukar dengan barisan pemain baharu," katanya pada sidang media, hari ini.
Sidang media itu turut disertai oleh jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Arsenal FC, Ivan Gazidis dan penjaga
gol Arsenal Wojciech Szczęsny dan pemain tengah Alex Oxlade-Chamberlain.

Mengulas ketiadaan beberapa bintang pasukan itu pada Jelajah Asia kali ini, Wenger berkata, mereka masih dirudum masalah kecergasaan dan sedang berusaha mengatasinya sebelum musim EPL bermula.
Beliau juga berharap penyerang Robin Van Persie, yang dikatakan menjadi rebutan beberapa kelab utama Eropah, akan kekal bersama Arsenal untuk satu musim lagi bagi membantu pasukan itu menjuarai beberapa gelaran musim ini.
"Beliau merupakan penyerang bertaraf dunia dan saya antara peminat utamanya. Beliau masih mempunyai kontrak setahun lagi dan harap beliau akan kekal bersama demi kepentingan kelab," katanya,
Sementara itu, Rajagobal berharap anak buahnya akan menampilkan persembahan terbaik pada perlawanan tersebut sebagai persediaan bagi mempertahankan Kejuaraan Piala AFF Suzuki pada November ini.
"Saya mahu semua pemain bermain seperti biasa dan tidak memberi ruang kepada Arsenal untuk melakukan jaringan. Meskipun jika kalah, saya mahu anak buah saya bermain dengan penuh kekuatan," katanya.
Pasukan Arsenal dengan nama jolokan 'Gunners' akan mengakhir siri Jelajah Asia dengan menentang pasukan Hong Kong, Kitchee FC sebelum pasukan Liga Super China, Hangzhou Greentown. - Bernama
malaysia lawan arsenal 2012, arsenal lawan malaysia 2012, malaysia vs arsenal 2012, arsenal vs malaysia 2012, 
Harimau Malaya lawan arsenal 2012, arsenal lawan  Harimau Malaya  2012,  Harimau Malaya  vs arsenal 2012, arsenal vs  Harimau Malaya  2012,  Harimau Malaya menentang arsenal, keputusan perlawanan Harimau Malaya vs arsenal, 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Laman Semasa All Rights Reserved